Het eerste team heeft in zijn eerste wedstrijd in de Eerste Klasse een krappe overwinning geboekt. Den Haag degradeerde uit de Hoofdklasse en De Variant promoveerde uit de Tweede Klasse, dus van tevoren was gewaarschuwd voor onderschatting. Hans den Engelsman gaf het goede voorbeeld en kreeg al in de opening winnend voordeel met een kettingstelling. Hein van Dee verloor daarvoor echter al door een opbouwfout waarna hij kansloos van het bord getikt werd. Roy Bidesi had toen al op bord 1 vakkundig de kopman van de tegenstanders op remise gehouden. Piet Lodder was na een jaar afwezigheid weer terug in de eerste en bekroonde zijn rentree met een voordelige remise.

Helaas kwam De Variant weer op voorsprong. Pertap Malahé dacht voor een schijf een doorbraak te nemen, maar kwam nooit op de damlijn. Gelukkig waren het daarna Herman Vroom en Frans Teijn die orde op zaken stelden. Vanuit een remise-achtige klassieke partij kwamen beiden het eerst op dam en wisten net aan te winnen.

De resterende drie partijen eindigden in remise. Gerard de Groot leek zijn tegenstander te overspelen, maar zoals wel vaker klopte het toch net niet. Jan Kok hield ruimschoots stand in een licht nadelig klassiekje en Nico Leemberg haalde ook een ruime remise.

Het eerste kwam dus met de schrik vrij. Hopelijk gaat het in de komende thuiswedstrijd tegen Zaanstreek 2 iets soepeler.