Voor het eerst dit seizoen had het eerste over geluk niet te klagen. Al bewijst Pertap Malahé keer op keer dat geluk ook afgedwongen kan worden. Hij heeft een naam hoog te houden met het winnen van partijen waar anderen al lang afgehaakt zijn. In de wedstrijd tegen SNA liet hij dit weer eens zien. Bij een 10-8 tussenstand sloeg Pertap terecht een remise-aanbod af in een eindspel met wederzijds een dam. Met nog 20 seconden op de klok greep zijn tegenstander mis en trapte in de finesse die Pertap in de stand gevlochten had. De 10-10 is waarschijnlijk helaas niet genoeg om degradatie te voorkomen, tenzij er een klein wonder gebeurt.

De 10-8 was tot stand gekomen doordat ook SNA met een versterkt team aantrad tegen Den Haag. Herman Vroom werd daarvan het eerste slachtoffer. Hij was niet opgewassen tegen 1300+ invaller Stef Keetman. Hetzelfde gold voor Bas Baksoellah, de super-invaller die de zieke Berke Yigitturk verving. Tegen Ivo de Jong kwam hij er niet aan te pas.

Frans Teijn had daarvoor al de score geopend met een remise. Hij kwam daarbij goed weg na schijfverlies in de opening. Ook Nico Leemberg, die Roy Bidesi verving presteerde goed met een remise tegen nationaal vrouwenkampioene Vitalia Doumesh. De remise van Gerard de Groot kon teleurstellend genoemd worden, hij wist een flink verschil in rating niet te verzilveren. Frans van Eenennaam daarentegen verraste met een fraaie winstpartij tegen de sterke Guido Verhagen.

Hetzelfde kon gezegd worden van Hein van Dee, die schijnbaar probleemloos Steven Wijker, de sterkste speler van de tegenstander (rating 1392), op remise hield. Emre Hageman, in de laatste ronden goed voor een paar verrassende overwinningen, speelde nu een degelijke remise. Zijn seizoensprestatierating staat echter nog steeds torenhoog op 1380.

Hans den Engelsman probeerde serieus werk te maken van zijn ‘opdracht’ om te winnen. Dat liep echter bijna verkeerd af, maar met een schijf achter wist hij nog net de remise te bereiken. En daarna was het dus de beurt aan Pertap om alle meevallers om te zetten in een 10-10. De komende twee wedstrijden tegen CCR en Tilburg 2 moeten beiden gewonnen worden om een hele kleine kans te houden op de nacompetitie.