Emre Hageman heeft zich zaterdag geplaatst voor de finale van het Nederlands kampioenschap aspiranten dat in juli gespeeld gaat worden. Afgelopen zaterdag werden de laatste drie wedstrijden gespeeld van de halve finale. Na de eerste speeldag deelde Emre de eerste plaats met Machiel Weistra, maar in de eerste ronde zaterdag liep hij tegen een nederlaag aan tegen Jorne Huiting. Emre herstelde zich echter goed en won de twee resterende wedstrijden. Hij eindigde daardoor op de derde plaats en maar liefst drie punten voor de nummer 4.

Gökhan Bagci had het zwaarder in dit toernooi. Na een slechte eerste speeldag herstelde hij zich zaterdag goed en scoorde 3 uit 3. Dat was echter niet voldoende voor kwalificatie. Berke Yigitturk is als regerend aspiranten kampioen al geplaatst voor de finale.