Op 10 en 24 maart werden op drie plaatsen in Nederland de halve finales voor het NK Pupillen gespeeld. Omdat Emre vorig jaar zijn in 2016 behaalde titel verloor, moest hij zich opnieuw kwalificeren via de halve finales. Hij was ingedeeld in Wageningen waar in totaal 19 spelers deelnamen.

Na zeven rondes bleek Emre Hageman de sterkste pupil in Wageningen. Alleen Ivar Smijers wist hem een puntje af te snoepen door te remiseren. Emre won zes van de zeven wedstrijden en speelde eenmaal remise. Ivar haalde 12 punten en bleef net als Emre ongeslagen.

Maar liefst vier van de vijf beschikbare finaleplaatsen werden ingenomen door spelers van de organiserende vereniging WSDV uit Wageningen. De finale wordt voor Emre weer een thuiswedstrijd. Net als de afgelopen jaren wordt deze in Den Haag georganiseerd door Stichting The Hague Open en wel van maandag 30 april tot en met zaterdag 5 mei in OntmoetingsCentrum Morgenstond.

Komende zaterdag beginnen de halve finales voor de aspiranten waar Berke Yigitturk en (ook) Emre Hageman aan meedoen.

De voor de finale geplaatste spelers in Wageningen met GMI Jan Groenendijk (foto: Marcel Monteba)