In eigen huis speelde het welpenteam van basisschool De Ark  de halve finale van Nederland, met als inzet drie plaatsen voor de finale. "In eigen huis", omdat alle vier de spelers training krijgen op onze club en De Brink was afgehuurd door Stichting The Hague Open om één van de zes toernooien in te kunnen laten verspelen. Het team onder aanvoering van Berke Yigitturk won wedstrijd na wedstrijd en was na de voorlaatste wedstrijd al zeker van de eerste plaats, na een overwinning op de nummer drie, De Zaaier uit Wijngaarden. De nummer twee was ook afkomstig uit de ZHDB-kampioenschappen, nl. de Johannes Postschool uit Hazerswoude-Dorp. Zij waren de enige die van De Ark wisten te winnen. We wensen Berke, Kirsty, Tim en Luuk veel succes in de finale op 28 mei in Borne!

In Schiedam redde het pupillenteam van De Ark het niet, het team van Jessey Daniëls eindigde helaas laatste.

foto: Ralf Harsveld