Het tweede team kent een goede start van de ZHDB-competitie. In de eerste wedstrijd - in de tweede ronde, want in de eerste ronde was het team vrij - kwam MDV op bezoek. Edwin de de Jager opende de score tegen Arie Stoorvogel met een overwinning. Frans Teijn en Engelbertus hielden elkaar in evenwicht. De stand werd gelijkgetrokken toen Oedebhaan Dihal een 3-om-4 tegen kreeg van Patrick Scheffers. Nico Leemberg en Piet Rozenboom offerden er flink op los om door te breken met remise als resultaat. Jeroen Wit en Hein van Dee wisten daarna Frans Boers en Frans de Smit te verschalken.

In Katwijk opende Hans van de Vijver de score. John Bruin was er als de kippen bij om schijfwinst te nemen, waarna capitulatie niet lang meer op zich liet wachten. Edwin de Jager liet Arjan Varkevisser ver komen, maar kon desondanks voor de gelijkmaker tekenen. Volgens kenners stond Radjin Chandarsing gewonnen tegen Arend van Beelen, maar kwam in een nadelig eindspel terecht. Hij wist er toch een punt uit te slepen. Alex Kruyshoop trof schaker Eric van 't Hof tegenover zich. Naar verluidt heeft hij met een aantal andere schakers in de zomer damtraining bij LDG gevolgd. Dit betaalde zich bijna uit, maar een combinatie luidde schijfwinst in en even later een tweede schijf voordeel. Dit leidde tot een voorsprong in de wedstrijd. Nico Leemberg en Gé Berbee deelden de punten. Frans Teijn leek voordeel te hebben tegen Jack van der Plas, maar ook deze partij eindigde in remise.

De volgende wedstrijd zal op 15 oktober tegen de overburen zijn, als De Hofstad Dammers 2 op bezoek komt. Acht dagen later wacht opnieuw een zware tegenstander, in Rotterdam wordt dan gespeeld tegen CCR 2.