Het eerste achttal van DC Den Haag heeft wéér naast de titel in de hoofdklasse van de WHDB gegrepen. Ook kon stadgenoot ODB Haeghe-Z geen dienst worden bewezen. De laatste en beslissende wedstrijd bij Van Stigt Thans ging verdiend met 9-7 verloren waardoor de Schiedammers voor de derde keer op rij de champagnekurken konden laten plokken.
Wij moesten het doen zonder CPC-lopers captain Alfred van Lenthe en Gerard de Groot. VST kon Rob Clerc niet opstellen. Na een gelijkwaardige remise tussen Patrick Stork en Hans Lansbergen was de puntendeling van Fred Ivens met Tiny Mous een welkome meevaller. Fred had zich in een wildwest-opening verrekend wat hem een schijf kostte en had de mazzel dat zijn tegenstander tot twee keer toe de winst miste. Onze topscorer Herman Vroom bestreed de Hoogland-aanval van Ton Burgerhout met omsingelende bewegingen. Herman kwam steeds meer gedrukt te staan en moest vluchten in een kansloos eindspel. Bennie Provoost speelde een sterke aanvalspartij tegen Guido van den Berg en kwam steeds overwegender te staan. Toen de WHDB-bestuurder in tijdnood kwam was het pleit snel beslecht. Jeroen Kos, de laatste tijd sterk op dreef, trakteerde Dirk van Schaik jr. op de ene voorpost na de andere. De aanvalsgolven bezorgden hem vooral een optisch voordeel want het evenwicht werd nooit echt verbroken. Bas Baksoellah dreigde in een flankspelpartij vooral door zijn traditioneel slechte tijdverdeling in de problemen te komen tegen Peter Lansbergen. De overblijvende drie-om-drie na de tijdcontrole was echter voor de Schiedammer niet te winnen. De wedstrijd werd beslist aan het eerste bord waar Paul Heskes verdienstelijk weerwerk bood aan Edwin de Jager. In een slecht maar mogelijk niet verloren klassiekje kwam Paul uiteindelijk in een niet meer te verdedigen eindspel terecht. Het laatste woord was aan Jaap van Galen die zijn aanval dreigend zag gecounterd door Kees Romijn. Jaap knokte zich echter nog wel keurig naar een puntendeling waardoor Van Stigt Thans na de landstitel ook het WHDB-kampioenschap binnensleepte en straks ook nog in de race is voor de KNDB-beker.