Het eerste WHDB-team had de primeur van de eerste wedstrijd in de gezamenlijke hoofdklasse van West-Holland en Midden-Holland. Vrijdag werd één van de vier deelnemende verenigingen van de DMH bezocht, Denk en Zet uit Reeuwijk.
Ons team had vanwege de lastige vrijdag enkele invallers in de gelederen maar was desondanks redelijk op sterkte. Paul Heskes won al in de opening een schijf van zijn jonge tegenstander maar Hein van Dee was degene die de score opende. Hij besliste de partij met een lichte damcombinatie. Ook Fred Ivens wist door een geslaagde omsingeling de voorpost te winnen. Met de verwachte winst van Paul was het dus al 6-0.
Aan de andere borden waren de standen ook gunstig. Gerard de Groot had groot positioneel voordeel verkregen. Zijn tegenstander wist zich echter op het laatste moment uit de wurgende omsingeling te bevrijden, waarna snel remise werd gegeven. Ook Herman Vroom besloot tot een puntendeling na een gelijkopgaande partij. Jeroen Kos speelde een gelijkwaardige partij tegen de Reeuwijkse kopman, maar wist deze combinatief te verschalken.
De laatste twee partijen brachten niet de vier punten die zo zeker leken. Wim Bremmer moest toelaten dat de bekende damcartoonist Sijbrand van Eijk zich bevrijdde uit een kettingstelling en een probleemloze remise bereikte. En ook Patrick Stork zag zijn kansrijke halfklassieke omsingeling verzanden. De overwinning bleef daardoor beperkt tot 12-4 maar nietemin een mooie seizoenstart.

Partijen zijn te vinden in het archief op deze site.