Het eerste heeft in een vreemde wedstrijd gelijk gespeeld tegen het Leids Damgenootschap. De wedstrijd leek op het ene moment in het voordeel van Den Haag te gaan eindigen en het andere moment in Leids voordeel. De 10-10 was uiteindelijk een terechte uitslag.
Frans Teijn begon slecht aan de wedstrijd. Hij trof in Bert Dollekamp de sterkste Leidenaar en liep ook nog in een openingscombinatie waarna hij kansloos was. Nico Leemberg herstelde snel het evenwicht door Jack van der Plas weg te combineren. Herman Vroom leek in de verdrukking te komen tegen Hans Kreder, maar de vrede werd al snel getekend.
Deze 3-3 tussenstand bleef een tijdje op het scorebord staan. Ook al omdat de tegenstander van Hein van Dee ruim 20 minuten nadacht over het remise-aanbod. Na die 20 minuten had Hein spijt van zijn aanbod. Want Bas Baksoellah was intussen in de problemen gekomen tegen Evert Bronstring en Jan Kok, die na een zeer scherpe opening fraai een schijf won, bleek niet te kunnen winnen. Gerard de Groot speelde intussen een van zijn slechtste partijen, ondaks een ratingvoordeel van ruim 200 punten. Zijn tegenstander wist tot drie maal toe niet te profiteren, waarna ook hier tot remise werd besloten.
Een drama voltrok zich aan bord 9, waar Piet Lodder zijn tegenstander een winnende doorbraak aanbood, terwijl Piet deze twee zetten eerder wel gezien had. Roy Bidesi had deze achterstand weer goed kunnen maken. Roy speelde en ijzersterke partij tegen Hans Tangelder, de Leidse topscorer. Hij vergat zichzelf echter te belonen en zijn tegenstander maakte in het eindspel nog volkomen tegen de verhouding in remise. Hans den Engelsman zorgde wel voor de gelijkmaker. Zijn enorme terreinvoordeel betaalde zich nu wel uit en na nauwkeurig spel kon Hans de felicitaties in ontvangst nemen.
Met nog twee partijen te gaan leek een nederlaag onafwendbaar. Maar Bas bleef rustig tegen Evert en kon uiteindelijk nog net de remise forceren. Ook Jan Kok moest nog even opletten in een 4-om-4 dammeneindspel, maar ook hij speelde het foutloos zodat de 10-10 net gehaald werd. In de laatste ronde wordt het nog spannend. CCR 2 is weliswaar al kampioen, maar er zijn nog vijf kandidaten voor de twee plekken voor promotiewedstrijden. Het eerste team heeft daarvoor nog een punt nodig.