Zaterdag speelde het eerste team tegen het Verenigd Amsterdams Damgenootschap, de koploper in de Eerste Klasse B. Een op papier veel sterker team en dat kwam ook tot uiting in de opstelling. Op acht van de tien borden was de rating in het voordeel van de Amsterdammers.
Hein van Dee had daar geen boodschap aan en nam na vier zetten de 1-om-2 die zijn tegenstander wagenwijd voor hem openzette. Dat was voorlopig het enige wapenfeit want de wedstrijd kabbelde geruime tijd rustig voort aan de overige negen borden.
Jeroen Wit was degene die de score opende met een remise aan bord 10. Jeroen stond eventjes onder druk maar redde zich bekwaam. Aan het bord van Herman was inmiddels de strijd volop losgebarsten. Zijn tegenstander drong hevig aan en Herman leek even onder de voet gelopen te worden. Hij wist echter sterk te omsingelen en zijn tegenstander moest de remise gaan maken. Deze deed dat echter niet nauwkeurig genoeg en Herman bracht ons op voorsprong. De remise van Frans van Eenennaam was alleen vermeldenswaardig voor de statistieken, maar Hans den Engelsman had reden tot klagen. Hij speelde een prachtige partij waarin hij door een combinatie een schijf won, maar zijn tegenstander eerder op dam was. Het eindspel dat hij berekend had, klopte precies, maar Hans was net te haastig in de afwerking en moest een ontluisterende remise accepteren. Na nog een remise, van Nico Leemberg, was het Frans Teijn die een verrassende winst boekte op Herman van Westerloo. Met een schijfoffer forceerde hij een doorbraak naar dam die na enig tegenstribbelen winnend werd verklaard.
De 8-4 voorsprong was nog geen garantie voor de teamwinst. Gerard de Groot speelde een mislukte omsingeling en miste in een 6-om-6 de remise. En ook Bas Baksoellah kwam er aan bord 1 niet meer aan te pas na een flinke tijdnoodfase. De stand was daarmee weer gelijk, maar intussen had Hein nog steeds zijn schijf voorsprong. Eerst speelde Harry Zandvliet een goede remise tegen Hanco Elenbaas. Het bord stond vanaf de tiende zet in vuur en vlam, waarbij de beste kansen steeds voor Harry waren. Bij de 9-9 stand was het Hein die voor het oog van het toegestroomd publiek zijn eindspelkwaliteiten mocht etaleren. Zijn Amsterdamse tegenstander had via een kleine combinatie afgewikkeld naar een 4-om-2 eindspel in een wanhopige poging de remise te bereiken. Hein speelde het echter goed uit, en haalde opnieuw de teamwinst binnen en handhaafde ook nog zijn 100% score (10 uit 5). Door deze uitslag blijft het spannend met vier verenigingen met 8 uit 5, waaronder DC Den Haag.