Al in de tweede ronde stond in de Eerste Klasse B een echte stadsderby op het programma. Damclub Den Haag ging een paar honderd meter verderop op bezoek bij De Hofstad Dammers. Hofstad was na een jaar verblijf in de Tweede Klasse gelukkig weer terug in de Eerste Klasse. In de eerste ronde hadden ze een goede start met een gelijkspel tegen het hoofdstedelijke VAD. Er werd een spannende wedstrijd verwacht.
Jaap van Hal had vijf van de acht borden van ons eerste goed voorspeld en zo kwam het dat Gerard de Groot tegen Krijn Toet zat. In dat duel ging het vooral om het strategisch laveren, waarbij Krijn optisch het voordeel had. De meeste aandacht ging echter uit naar het treffen tussen Frans van Eenennaam en Frans van de Velde. Een knotsgekke opening met wederzijdse offers resulteerde in positioneel voordeel voor onze Frans, want na een foutje resulteerde in een wankele schijf voorsprong op de zevende rij. Intussen had Hans van Woerkom al een volle schijf gewonnen tegen Nerin Bisseswar. Niet dat Damclub Den Haag al op rozen speelde, want op diverse borden was het zo spannend dat er niets te voorspellen was.
Gerard en Krijn tekenden als eerste de vrede, nadat plotseling veel schijven van het bord verdwenen. Hans won snel daarna, waarna het grote denken en wachten begon. Bas Baksoellah haalde een remise tegen Dion van Bommel, ondanks wat achtergebleven hout. Dion was echter zo vriendelijk dat probleem voor Bas op te lossen.
Nico Leemberg speelde een goede partij remise tegen Radjen Kalloe. Hij verzuimde echter het mooie werk af te maken met een eenvoudige damcombinatie. Hetzelfde gold voor Frans van Eenennaam, die het net niet nauwkeurig genoeg speelde om de volle buit binnen te halen.
De marge was dus nog steeds een magere twee bordpunten. Maar Pertap Malahé speelde tegen Nizaam Muradin het middenspel zeer secuur uit. Met een verrassende wending maakte hij de doorgebroken schijf van Nizaam onschadelijk. En in het voordelige eindspel maakte hij het snel uit met een leuke finesse.
Nu kon er weinig meer fout gaan. Want hoewel Herman Vroom tegen Bonne Douma onder zware druk stond, leek Hein van Dee inmiddels te gaan winnen. Hein liet die winst glippen, maar scoorde wel het winnende negende bordpunt. Tot slot wist toch ook Herman nog een punt te scoren. De 10-6 overwinning liet zich goed smaken met een biertje buiten op afstand.