Het eerste team is in de derde ronde tegen een pijnlijke nederlaag aangelopen tegen 020 2. De Amsterdammers kwamen onverwacht sterk op, ook omdat hun eerste team dit keer geen invallers nodig had. Aan onze kant waren Hans den Engelsman (vakantie) en Hans van Woerkom (ziek) verhinderd. Het gevolg was dat we in deze wedstrijd een lagere gemiddelde rating hadden.
De wedstrijd kende wel een snelle voorsprong. Jan Kok splijtte middels een kerkhofaanval de stand van de tegenstander in tweeën en maakte het niet veel later met een forcing definitief uit. Aan de overige borden weinig goed nieuws. Gerard de Groot had zijn opening verknald en Frans van Eenennaam en Bas Baksoellah verloren steeds meer terrein tegen hun sterke tegenspelers.
De stand werd weer gelijk door het verlies van Frans Teijn. Hij nam in het late middenspel met een ruil naar voren te veel terreinvoordeel en kwam in de klassieke stand in temponood. Frans miste nog een spectaculaire remisecombinatie, maar moest daarna snel opgeven.  Edwin de Jager moest niet veel later in remise berusten. Zijn hekstelling leek veelbelovend maar een tegencombinatie zorgde voor een puntendeling.
Daarna ging het hard. Nico Leemberg maakte in een remisestand een flinke blunder en kon meteen opgeven. Frans van Eenennaam leek de remise binnen handbereik te hebben, maar ook hij ging door het lepe spel van de Amsterdamse kopman nog net kopje-onder. Even leken er nog kansen komen toen Gerard de Groot volkomen onverwacht won. Gerard wist in een totaal verloren stand toch nog op dam te komen en nadat zijn tegenstander ook toen nog verzuimde de partij te beslissen, was het Gerard die met een 1-om-3 een punt redde. De Amsterdammer was echter zo van de leg dat Gerard in een 5-om-4 eindspel nog even doorging en zelfs nog won.
Helaas kon de stand niet gelijk gemaakt worden, ondanks de verwoede poging van Pertap Malahé. Zijn tegenstreefster maakte geen fouten en haalde het punt binnen. Het verschil werd in de laatste partij zelfs weer groter toen ook Bas Baksoellah ten onder ging aan zijn terreinnadeel, al was er hier ook nog een remisegaatje. Een 6-10 thuisnederlaag derhalve en Den Haag zakt van plaats 1 naar 4 met een punt achterstand op de drie nieuwe koplopers.