Het eerste tiental heeft een forse nederlaag geleden in de uitwedstrijd tegen Huissen 2. Helemaal onverwacht was dit niet. Huissen heeft een heel sterk team en is een kandidaat voor het kampioenschap. En wij misten aan onze kant een aantal topspelers. Een aantal partijen ging kansloos verloren. Arwien Bhagwandas ging tegen grootmeester Geert van Aalten al te driest in de aanval en zag na een aantal zetten al dat schijfverlies onvermijdelijk was. Gerard de Groot behandelde een klassiekje verkeerd en ging roemloos ten onder. Herman Vroom verrekende zich in een korte-vleugel-opsluiting en gaf pardoes een schijf cadeau. En ook Frans van Eenennaam vergaloppeerde zich in een overigens zeer goede stand.

Alleen Hans van Woerkom kon daar iets tegenover stellen. In een zeer interessante stand forceerde Hans fraai schijfwinst en  speelde de partij goed uit. Bé Eggens speelde weer eens een foutloze partij en hield bekwaam zijn sterke tegenstander op remise. Ook Frans Teijn verraste met een sterke partij. Ondanks dat Frans onder druk stond, raakte hij niet in paniek en speelde foutloos naar remise tegen een 1300-speler.

Pertap Malahé stond wat onder druk maar verkreeg in het late middenspel onverwacht voordeel. Pertap miste op een zeker moment nog een winnend eindspel. Ook Hein van Dee kreeg te weinig. Hein speelde zeker een goede partij, maar bezweek in het late middenspel na wederzijdse offer-varianten. Achteraf bleek de eindstand toch nog remise te zijn.

Tot slot behaalde Devanand Orie nog een onverwacht punt. Na een goed middenspel onstonden er toch problemen. Zijn tegenstander aarzelde achter te lang en Dev wist toch nog twee dammen te halen met remise als resultaat.

Ondanks de 14-6 nederlaag eindigde de dag positief met een gezellig etentje bij Hein thuis in Dieren!