Een leuk evenement tijdens de jeugd-NK's in De Kameleon was een sneldamtoernooi in de open lucht. Een ruime twintig deelnemers kwamen op dit toernooi af, onder wie onze oude clubgenoot en onlangs naar Gelderland geëmigreerde Hein van Dee. Hij damt tegenwoordig bij DEZ Laren, waar een andere oud-clubgenoot, Alfred van Lenthe voorzitter is.

Een andere opvallende deelnemer bij het openlucht toernooi was internationaal meester en nationaal grootmeester Arjan van Leeuwen. De 52-jarige Rotterdammer kwam een aantal jaren uit voor de toenmalige roemruchte Haagse topclub RDG en was eind vorige eeuw een internationaal topspeler. Hij bereikte negen keer de NK-finale met een tweede plaats als beste resultaat. Begin deze eeuw stopte hij als actief wedstrijdspeler en legde zich toe op het competitieve kaartspel Magic. Hij heeft toegezegd de komende clubcompetitie in de ereklasse af en toe een wedstrijdje mee te doen met Damcombinatie Fryslân.

Dit sneldamtoernooi was voor hem een soort test. Om te wennen en om te proeven of hij het spelletje nog leuk vindt. Nog wat onwennig kwam hij toch al snel op stoom en werd met acht overwinningen onbedreigd winnaar. Alleen de nummer drie, Gerard de Groot wist hem beentje te lichten. Hagenaar Talha Majeed, die het dammen leerde bij onze jeugdafdeling, werd tweede. De B-groep werd gewonnen door Bas Baksoellah en de C-groep door jeugdspeler Cas Schaapveld uit Huissen.