Ondanks de winterse omstandigheden wist een groot deel van de leden de VELO-hal te vinden om acht rondes te gaan dammen. Kirsty Wahjuwibowo in de pupillencategorie, John Kolstee, Hanny en Ron de Vaal, Alex Kruyshoop in de C-categorie, Harold Jagram, Bas Baksoellah, Frans Teijn, Sanjay Dhauntal en Berke Yigitturk in de B-categorie, Jeroen Kos, Evert Bronstring en Bas Messemaker in de A-categorie.

Omdat Berke niet bij de pupillen mee wilde doen, bleek Kirsty de enige pupil, zodat zij met de eerste prijs naar huis ging. Ze wist zes punten te scoren. Alex Kruyshoop en Hanny de Vaal begonnen het toernooi met een overwinning maar het vervolg van het toernooi kende zijn ups en downs, een top-3-notering zat er voor Alex net niet in. John en Ron kenden een aarzelender start en ook zij moesten zich tevreden stellen met een plaats in de middenmoot van de C-categorie. Die middenmoot was er ook voor het merendeel van de clubgenoten in de B-categorie. Sanjay en Harold scoorden acht punten, Frans en Berke scoorden er tien, maar net te weinig weerstandspunten voor een top-3-notering. Bas eindigde daar wel in en wel op nummer 1, met elf punten. Evert scoorde er in de A-categorie eveneens elf, maar dit was niet genoeg voor een podiumplek. Jeroen speelde er twaalf bijeen en werd hiermee derde. Bas Messemaker kon Martijn van IJzendoorn als enige bijhouden, beide scoorden veertien punten en weerstandspunten moesten de beslissing brengen wie zich een jaar kampioen mag noemen. Deze waren in het voordeel van Bas.