Het jaarlijkse damtoernooi in Dordrecht was een enorm succes. Niet alleen waren er maar liefst 81 deelnemers dit jaar. Ook waren er negen deelnemers lid van Damclub Den Haag. Ook was er een aantal dammers uit Den Haag. Dus de kans dat je iemand uit Den Haag zou treffen was enorm aanwezig, vraag het maar aan Harold Jagram, die maar liefst vier tegenstanders kreeg, die banden hebben met Haagse Clubs.

Bas Messemaker is met vier remises en acht overwinningen kampioen geworden met  twee punten voorsprong,
De top 7 van elk seniorenklassement kreeg een geldprijs.

In groep A kreeg dus Bas Messemaker de dikste enveloppe. Jeroen Kos eindigde in de A-categorie net buiten de prijzen (op één weerstandspunt) maar wel mooie resultaten behaald, zoals remise tegen Savané en gewonnen van Sekongo. Jeroen haalde maar liefst 16 punten uit 12 partijen. Edwin de Jager deed ook mee in de A klasse. behaalde 15 punten. Edwin verloor alleen van Wim Kalis.

In Groep B hadden we drie deelnemers, De hoogste geëindigde is Berke Yigitturk, 13e in de B groep met 12 punten, 18e Harold Jagram met 11 punten. (Alles lag heel dicht bij elkaar en heel veel werd beslist op weerstandspunten), 19e van de B groep werd Frans Teijn, ook met 11 punten.

Groep C waren er ook drie deelnemers van Damclub Den Haag. Sanjay Dhauntal werd per abuis in groep B gezet, maar na kort overleg bleek hij onder de 950 rating te zitten, waardoor hij glunderend, met 14 punten in de knip, de enveloppe in ontvangst nam die bij de eerste plaats hoorde. Als vierde in de C groep is de winnaar van vorig jaar van dit klassement, Jeremy Pauwels, op slechts één punt. Alex Kruyshoop had na drie rondes een punt (remise tegen Jeremy Pauwels). Hij liet zich niet kennen en maakte een eindsprint die zijn weerga niet kent. Na ronde 11 had Alex 12 punten, bij een overwinning in de laatste ronde zou hij als tweede eindigen in de C klasse. Hopen op een niet al te sterke tegenstander. Edwin de Jager kwam uit de koker, Alex verloor de laatste partij helaas waardoor hij (net als Jeroen Kos) één weerstandpunt te kort kwam voor een geldprijs.

Was er nog iets opmerkelijks te melden ?
Jazeker. Nadat er vorig jaar een incident was met Jan van den Ouden en Berke Yigitturk, was er dit jaar weer een incidentje met Jan van den Ouden uit Oude Tonge met een clubgenoot. De eerste ronde, Bas Messemaker gaat zitten, zijn tegenstander doet een zet en geeft gelijk op. "Om mijn krachten te sparen.", aldus Jan van den Ouden. Waarna een aantal dammers heel raar opkeek.

Het was een leuk toernooi (wederom).

Onze leden zijn op de volgende plaatsen geëindigd in het totaaloverzicht.

1  Bas Messemaker
8  Jeroen Kos