Onze clubgenoot Emre Hageman (15) en Simon Harmsma (16) uit Culemborg zijn al zes jaar elkaars rivalen, die elkaar niets toegeven. Zeg maar de Mathieu van der Poel en Wout van Aert van de damwereld. Allebei hebben ze – ook mondiaal – al vele titels gewonnen, allebei hebben ondanks hun jonge leeftijd al ereklasse-ervaring en allebei eindigden op het Nederlands damkampioenschap voor aspiranten met vijf overwinningen en vier remises op een gedeelde eerste plaats. En hun onderlinge score in officiële partijen is ook al gelijk (9-9).

Na acht rondes in het Nederlands kampioenschap voor aspiranten stonden Emre en Simon dan ook gelijk. Het onderlinge treffen in de slotronde moest de beslissing brengen. In die partij ging Simon meteen in de aanval. Emre omsingelde echter zo goed dat zijn eeuwige rivaal moest afhaken. Beiden mochten op een gegeven moment op enige voordeel bogen maar de remise was een logische uitslag. Een barrage via sneldammen (vijf minuten plus vijf seconden per zet) moest de beslising brengen. Beide matadoren gingen er vol in maar toch eindigde de ene partij na de andere in remise. Het werd in het clubgebouw van de Wageningse ereklasser WSDV een slopende slijtageslag die pas in de zesde (!) barragepartij een beslissing kreeg. In een dun standje overzag Emre een een dodelijke dreiging waarna de Culemborger de titel van Berke Yigitturk kon overnemen (tekst: Fred Ivens).