De finale die volgde op het schooldammen met een recordaantal deelnemers was een groot succes. Alle uitgenodigde prijswinnaars kwamen naar het clubgebouw van DC Den Haag. Samen met drie jeugdleden van deze club (nog maar kort lid) speelden ze zeven rondes om uit te maken wie zich een jaar Schooldamkampioen van Den Haag mag noemen. Het was een spannende strijd. Joris van Berckel won als enige de eerste vier partijen en in ronde 5 speelde hij tegen Bouchra Achahchad, die hij verloor. Dat bracht spanning om het kampioenschap. Zeker omdat na zes rondes er maar liefst vier spelers aan kop gingen, Ayse Bayram en Cebrahil Akpinar voegden zich bij eerder genoemd tweetal. Cebrahil uit de categorie van groep 7/8 moest het opnemen tegen Joris uit de categorie van groep 5/6. Toch was het Joris die wist te winnen. Ook Ayse en Bouchra wonnen, dus moest de sterkte van de tegenstanders uitkomst bieden. Dit was nipt in het voordeel van Joris van Berckel. Bouchra en Ayse mochten de tweede resp. derde prijs in ontvangst nemen. Ook voor de jongere deelnemers en meisjes waren prijzen. Cebrahil Akpinar kreeg toch nog een prijs, hij was de beste uit groep 7/8, die geen beker had gewonnen, Jari Verkade was dat van groep 5/6, hij kreeg daarom een deel van de damcursus aangeboden en Marieke Schriever van groep 3/4. Zij kregen een deel van de KNDB-cursus aangeboden. Leo Schuller van Wijkvereniging Zuiderpark (de verhuurder van de speelzaal) stelde voor de drie beste meisjes zonder beker een knuffelbeertje ter schikking. Deze gingen naar Chaima Chokoud, Serena Leegstraten en Marieke Schriever.
  CatPtWP

Joris van Berckel