Donderdag 9 mei was het zover, in Scheveningen begon het NK pupillen meisjes en zaterdag 11 mei het NK voor welpen algemeen. Het toernooi wordt georganiseerd door DC Den Haag, Stichting The Hague Open en er zou gespeeld worden in het clubgebouw van DC Scheveningen. Voor DC Den Haag was het jammer dat pupil Kirsty Wahjuwibowo wegens vakantie niet mee kon spelen bij het NK. Na een spannende strijd werd Ilse Barf kampioen gevolgd door Lotte Meijer en Tamar Visser. Deze drie speelsters mogen meedoen aan het EK in Polen en WK in Wit-Rusland.

Zaterdag 11 mei was het een belangrijke dag voor twee welpen van DC Den Haag, Gökhan Bagci en Berke Yigitturk, hun NK begon die dag. Berke was huize hoog favoriet voor de titel en Gökhan was de laatste tijd goed in vorm dus waren er hoge verwachtingen voor beide. De eerste ronde speelden Berke en Gökhan tegen elkaar. Berke won deze partij. Gökhan kon zijn zenuwen hierna niet de baas worden en speelde zijn partijen te gehaast, hierdoor maakte hij foutjes waardoor hij veel van zijn partijtjes verloor. Berke ging goed verder en versloeg zijn naaste concurrenten en moest op weg naar de titel maar één punt afstaan aan Yaroslav Gilevych. Op Berke stond deze dag geen maat want met vijf punten voorsprong op de nummer 2 werd hij welpenkampioen. En ook plaatsten de eerste drie zich voor het EK in Polen en WK in Wit-Rusland.

De eindstand van het NK welpen

De eindstand van het NK pupillen meisjes

!e ronde Gökan tegen Berke