Op de vierde clubavond in het nieuwe clublokaal in De Kameleon organiseerde Damclub Den Haag een sneldamtoernooi om ook dammers van andere verenigingen kennis te laten maken met het nieuwe onderkomen. Voorafgaand aan het toernooi werd de Nelis Caffa bokaal uitgereikt. Fred Ivens leidde de prijsuitreiking in, waarna de enorme bokaal aan Jaap van Hal uitgereikt werd. Dit werd gedaan door Leo Caffa, de broer van de legendarische Haagse blinde dammer.

Daarna werd het woord gegeven aan Rinus Kromhout, voorzitter van de Zuid-Hollandse dambond. Hij was naar Den Haag gekomen om een aantal jubilarissen in het zonnetje te zetten. Jaap van Hal mocht opnieuw naar voren komen om een gouden speld in ontvangst te nemen vanwege het 40-jarig lidmaatschap van de KNDB. Ook Gerard de Groot, Piet Lodder en Herman Vroom ontvingen deze speld, evenals Hedwig Callender, maar hij kreeg er nog een oorkonde bij omdat hij zelfs al 50 jaar lid is.

Toen ook nog Emre Hageman en Berke Yigitturk geëerd waren vanwege hun bijzondere prestaties op het Europees jeugdkampioenschap, werden de klokken gestart. Precies 50 deelnemers speelden zeven ronden Zwitsers. Wim Bremmer en Bas Messemaker gingen al snel aan kop en vergrootten hun voorsprong zienderogen. Bas eindigde op de score van 13 uit 7 – Alleen Wim, die een punt achter Bas eindigde, hield hem op remise. Drie spelers eindigden op de derde plaats, van wie Fred Ivens de beste weerstand had.

Jeroen Wit, Dirk van Schaik sr. en Radjendrenath Kalloe waren de beste B-spelers. In de C-categorie gingen de prijzen naar Ron de Vaal, Alex Kruyshoop en Patrick Scheffers.